Optimizacija Sajta, Optimizacija Web Sajtova, SEO

Šta je to seo optimizacija sajta?

Seo optimizacija sajta se sastoji od nekoliko važnih delova, koji zajedno čine celinu i predstavljaju dobro optimizovan web sajt. Pretraživači se trude da svojim korisnicima ponude web sajtove i sadržaj koji je naj relevantniji onome što je zatraženo u upitu. Šta bi bilo to što je relevanto, a doprinosi boljoj seo optimizacija sajta?

  • Sadržaj sajta je prva i osnovna stvar, a njega čine naslovi, opisi i tekstovi na ponuđenoj stranici.
  • Performanse sajta tj brzina kojom se učitavaju stranice na sajtu.
  • Autoritet sajta predstavlja još jednu bitnu stavku. Autoritet nekog sajta je vezan za to koliko je neko spreman da postavi link ka vašem sajtu vezano za neku temu koju vaš sajt pokriva uzimajući vaš sajt kao referencu za taj pojam ili delatnost.
  • Korisničko iskustvo je još jedan od bitnih faktora za optimizaciju web sajta a direktno je vezan za izgled vašeg sajta, način na koji je sajt organizovan, koliko je lako kretati se kroz sadržaj sajta i da li vaš sajt izgleda kao pravo mesto na kome će korisnik dobiti pravu informaciju a ne pokupiti neki virus ili slično.

Seo optimizacija sajtova je neizostavni deo marketinga jednog web sajta. Optimizacija sajta je proces koji iziskuje vreme, a uz pomoć optimizacije sajta vi dovodite posetu na vaš sajt. Dobra optimizacija sajtova je osnova za uspeh bio kog sajta na webu.

Zamislite na trenutak da ste biliotekar, ali ne običan bibliotekar, već radite u biblioteci u kojoj se nalaze sve knjige u svetu. Ljudi zavise od vas u potrazi za pravom knjigom koja im treba. Da bi ste to ostvarili poreban vam je sistem koji će vam dati uvid u to šta je u svakoj od knjiga i kako su te knjige medjusobno povezanje. Takav sistem mora da obradi veoma mnogo informacija i da izbaci najbolji odgovor na nečiji upit. Priznaćete to nije ni malo lak posao!

Pretraživači kao što su Google i Bing su svakodnevno u ulozi tog zamišljenog bibiliotekara. Njihovi sistemi za pretragu interneta sakupljaju informacije o svim stranicama na internetu kako bi omogućili ljudima da nadju baš ono što traže, a svaki pretraživač ima “tajni recept” koji se naziva algoritam, koji sve te sakupljene informacije pretvara u rezultate pretrage. Seo optimizacija web sajta doprinosi dobrom pozicioniranju vašeg sajta na svim relevantnim pretraživačima (GOOGLE,Yahoo, Bing..) i vaš sajt izbacuje na prvu stranu u rezultatima pretrage.

Kada posedujete web sajt onda su vam rezultati takvih pretraga jako bitni jer što je vaš sajt bolje rangiran, to je veća poseta korisnika na vašem sajtu. A ono što je bitno je da vaš sajt ima glavne “sastojke” koji pretraživači traže u pretrazi interneta za pravim informacijama koje posle nude korisnicima kao relevantne rezultate njihove pretrage. To bi u osnovi bila seo optimizacija sajtova (search engine optimization) ili optimizacija sajta za pretraživače. Većina tih “sastojaka” je poznata kao što su: sadržaj sajta, naslovi, linovi, tekst linkova, reputacija sajta.. SEO optimizacija dodaje te “sastojke” vaašem sajtu.

Pretraživači na osnovu ovih podataka sužavaju rezultate pretrage tako što izbacuju samo one sajtove koji sadrže te reči u tekstu i naslovima stranica. Linkovi sa drugih sajtova pretraživačima su poput preporuke koji vaš sajt izdvaja iz gomile sličnih, a puno linkova ka vašem sajtu znači i mnogo preporuka. Napomena: linkovi moraju dolaziti sa relevantnih sajtova jer pretraživači neće dozvoliti da ih prevarite i da ti linkovi dolaze od kojekuda. Naprotiv, to će vam samo napraviti problem.

Ovo su samo osnove SEO optimizacije, a algoritmi se stalno menjaju u skladu sa promenama na internetu. Optimizacija sajta prema zahtevima pretraživača će obezbediti dobru poziciju vašeg sajta uz konstantno osvežavanje sadržaja sajta i dodavanja novih relevantnih linkova ka vašem sajtu.

Optimizacija web sajta je neprekidan proces koji mora da se stalno prati i dopunjuje u skladu sa promenama koje nameću vodeći pretraživači. Konkurencija se isto kao i vi bavi optimizacijom svog web sajta tako da se neprestano vodi bitka oko pozicioniranja web sajtova na prvim stranama pretraživača.

SEO Optimizacija sajta se sastoji u dva odvojena procesa

Jedan se odvija prilikom same izrade sajtova i on se naziva on page otimizacija sajtova, a drugi se nastavlja nakon postavljanja sajta na server i naziva se off page optimizacija sajta. Da bi optimizacija sajta pokazala svoj učinak potrebno je vreme, koje može u zavisnosti od konkurencije za pojedini pojam vezan za Vaš sajt, da bude i više meseci.

Optimizacija sajtova je tema o kojoj može naširoko da se piše, ali nije to bitno, već šta Vi imate od toga. Suština je da se Vaš sajt pojavi na prvoj strani Googl-a i time privuče pažnju potencijalnih kupaca ili korisnika Vaših usluga. Tada se može reći da je optimizacija sajta uspešno odrađena.

Evo jednog konkretnog primera seo optimizacije sajta:

Davos enterijer analytics za Juli mesecPrikazana je posećenost sajta Davos enterijer za mesec Jul.

Na prvoj slici je grafikon dnevne posete u toku meseca, a na drugoj to isto izraženo u brojkama. Možete videti da je sajt posetilo 655 jedinstvenih posetilaca sajta (brojka iznad 711 prikazuje sve posetiooce sajta tj. i one koji su se više puta vraćali na sajt). Zamislite samo da imate radnju u koju vam je ovaj mesec ušlo 655 ljudi. Upravo isti efekat donosi dobro odrađena optimizacija sajta.

Pošto je urađena optimizacija sajta, sajt se nalazi na prvoj strani Googl-a za sledeće ključne reči:

  • izrada nameštaja po meri
  • kuhinje po meri
  • američki plakari

Ove brojke pokazuju pravi potencijal i vrednost dobre optimizacije koja je omogućila toliku posećenost sajta. Na vlasniku Davos enterijer-a je da na adekvatan način iskoristi ovu posećenost i da svojom uslugom i komunikacijom sa posetiocima privuče njihovu pažnju i pretoči to u realizovane poslove.

Optimizacija sajta preko društvenih mreža

Dugi niz godina, vrhunski stručnjaci u SEO samo nagađaju kako da postignu prvo mesto na Google-u, gde da budemo iskreni, svi mi želimo da naš sajt bude. Ali tajni recept je čuvan u većoj meri nego što Coca-Cola čuva svoj recept. Ono što čini optimizaciju sajta još većim izazovom je da Google stalno menja svoje algoritme, u pokušaju da zaustavi beskrupulozne webmastere od nadmudrivanja sistema da svoje sajtove postave na vrh pretrage. Neke od tih promena sada su upotreba društvenih medija. Nije dovoljno da u potpunosti optimizujete svoj sajt, već sada sajtovi društvenih medija (Facebook, Google+, Linkedin, Twitter..), blogova ili vesti predstavljaju parametre za merenje popularnosti vašeg sajta.

Optimizacija sajta je ključ za uspeh Vašeg biznisa – Optiweb studio