Zašto je optimizacija web sajtova toliko važna stvar?

On page optimizacija sajta je jedan od prvih koraka kada je u pitanju SEO optimizacija web sajtova. Za neke od osnovnih stvari vezanih za on page optimizaciju sajtova neće vam biti potrebno više od sat vremena. Postizanje dobrog rangiranja na pretraživačima nije laka stvar. Pretraživači postaju sve pametniji, tako da će vam za postizanje dobre pozicije trebati više od dobrog sadržaja na sajtu.

Pored toga što će vam to doneti dobro rangiranje vašeg sajta, nego ćete na taj način i poboljšati izgled i čitljivost vaše web stranice za posetioce sajta. Ovde ćemo vam predstaviti neke od osnovnih tehnika on-page optimizacije sajta. Pokušajte neke od njih (možda i sve) da primenite na vašem sajtu i na taj način da poboljšate poziciju sajta.

Optimizacija naslova

Najbitniji element on page optimizacije je naslov. On treba da je kratak (najviše 55-60 karaktera), ali da bude u njemu sažeto sve što opisuje stranicu. To je ono što ljudi prvo uoče u rezultatima pretrage, pa je to razlog više da bude dovoljno privlačan za posetioca da klikne nebi li saznao nešto više o onome što nudite. Takodje treba da bude optimizovan i za pretraživače radi dobrog rangiranja. Dobar naslov u sebi sadrži ključnu reč vezanu za tu stranicu sajta.

Meta Tag Optimizacija

Optimizacija meta tagova je izgubila na značaju ali nije na odmet da se kaže par reči. Ono što je bitno reći vezano za meta tagove je da tu napišete najviše dve rečenice (do 160 karaktera zajedno sa razmacima) koje će biti povezane sa naslovom i koje će privući posetioca da klikne na vaš link radi više informacija. Pišite ih za ljude, ne za pretraživače! Nemojte ih trpati sa ključnim rečima, Google ih ionako ignoriše.

Važni HTML Tagovi za on-page optimizaciju

Kao i u novinskom članku važno je izdvojiti i podeliti neki tekst na web sajtu na pojedine delove. Sastavni delovi bi bili naslov i podnaslovi. Neke delove teksta možete izdvojiti tako što ćete ih boldovati, iskositi (italic) ili staviti pod navodnike (quote). H1 bi bio naslov stoga i najvažniji, a h2, h3 su podnaslovi vašeg teksta na stranici. Obično ih možete koristiti za definisanje naslova stranica, postova ili važnih delova vaše web stranice.

Optimizacija ključnih reči i sinonima

Sadržaj web stranice ili posta treba da je prilagodjen i čitaocu i pretraživačima. U tekstu treba na nekoliko mesta ubaciti ključne reči i sinonime, ali ne treba preterivati u tome. Mora postojati ravnoteža izmedju ključnih reči i ostatka teksta. Neki od pluginova za optimizaciju vam omogućavaju da pratite koliko je procentualno zastupljena ključna reč koju ste izabrali u tekstu koji pišete. Zapamtite da preveliki broj ključnih reči u tekstu dovodi od pre-optimizacije što Goolge drastično kažnjava.

Optimizacija linkova

U tekstu koristite ankor tekst i njime povežite vašu stranicu sa nekom drugom relevantnom stranicom na vašem sajtu ili sa nekog drugog sajta. Nemojte koristiti pojmove kao npr “klini ovde” ili “citaj dalje” već neku ključnu reč.

Optimizacija slika

Ako se vaš web sajt ima puno slika, morate ih optimizovati takođe jer ih pretraživačei ne mogu “pročitati”. Ljudi vide sliku i znaju šta je na njoj, a pretraživačima to morate predočiti optimizacijom slika. To ćete učiniti ubacivanjem opisnog teksta u alt tag slike (opis slike u par reči) i davanjem odgovarajućeg naslova slikama koji može biti isti ili sličan alt tagu..

Nadam se da će vam ova kratka uputstva on-page optimizaciju sajta biti od koristi. On page optimizacija  sajta je samo jedan od procesa u postupku izrade sajtova, ali zato veoma bitan. Pokušajte nešto od toga sami da primenite u buduće, sigurno će vam se isplatiti.