Zašto je bitna optimizacija naslova na sajtu?

Naslovi stranica (title tag) – koji se tehnički nazivaju title elementi – definišui naslov stranice ili posta . Ti naslovi (title tagovi) se često koriste u rezultatima pretrage (SERP) za prikazivanje isečka stranice sa meta tagovima za tu stranicu, a veoma su važni za on-page SEO optimizaciju i deljenje stranica na socijalnim mrežama.

Naslov veb stranice bi trebalo da bude tačan i koncizan opis sadržaja stranice. Ovaj element je od ključne važnosti za dve stvari: korisnički doživljaj i SEO optimizaciju web sajta. U prvom slučaju dobar naslov korisnika “mami” da klikne na link i da pogleda sadržaj stranice , a u drugom slučaju pretraživači bolje rangiraju naslove sa ključnim rečima u njima.

 Kako treba da izgleda naslov stranice?

Optimalni izgled naslova stranice bi bio sledeći:
Primarna ključna reč – Sekundarna ključna reč | Naziva brenda ili sajta

I zapamtite sve ovo treba “spakovati” u samo 60 karaktera uključujći i razmake izmedju reči, pošto većina glavnih pretraživača naslov prikazuje u 50-60 karaktera. Optimalno bi bilo ukoliko uklopite naslov u 55 karaktera jer će tako vaš naslov ostati ceo na većini pretraživača. Ali ponekad pretraživači izaberu drugačiji naslov od vašeg ili ga izmene i prilagode terminu upisanom u polju za pretragu. Prilikom izrade sajtova može se koristiti plugin za optimizaciju web sajta koji omogućava da na optimalan način izaberemo i prikažemo naslov stranice.

Zašto je naslov toliko bitan za optimizaciju sajta?

Naslov (title tag) je glavni tekst koji opisuje vašu web stranicu pretraživačima . Naslov stranice se dugo smatra jednim od najvažnijih on-page SEO elemenata na stranici (od kojih je najvažniji sadržaja stranice) i pojavljuje se na tri ključna mesta: u pretraživačima , u rezultatima pretrage i eksternim sajtovima. Evo i par primera:

 Naslov stranice u pretraživaču

naslov u pretrazivacima

 Naslov stranice u rezultatima pretrage

naslov stranice u rezultatima pretrage

 Naslov stranice na eksternim sajtovima

link ka stranici sa drugog sajta

 Kako optimizovati naslove stranica?

Kao prvio neka vam uvek bude na pameti ono što sam već rekao a to je dužina naslov. Upakujte sve što je potrebno u 50-60 karaktera. Naslov treba da je takav da privuče posetioca da klikne na link.

 – Ključne reči na početak

Prilikom kreiranja budućeg naslov uvek se trudite da naslov počinnje ključnom rečju ili da pude što bliže početku naslova stranice. To takodje utiče na posetioca da klikne na vaš link.

 – Pomenite brend

Mnogi poznavaoci SEO tehnike savetuju da se naziv brenda obavezno pojavljuje u naslovu stranice. Na taj način jačate svoj brend i povećevate mu prisutnost na internetu. Ukoliko se radi o poznatom brendu onda on ide na početak naslova jer već uliva poverenje i predstavlja siguran znak posetiocu da posti stranicu. Ako se radi o mladoj kompaniji onda je bolje da se pojavljuje na kraju dok brend ne ojača i stekne reputaciju.

 – Smisleni i emotivni naslovi

Uvek se trudite da vaš naslov ima smisla, nemojte samo nabacati ključne reči bez ikakvog smisla. Zapamtite uvek je najvažnije korisničko iskustvo. Takodje veliki uspeh u rezultetima pretrage imaju naslovi koji utiču emotivno na onog ko pretražuje neki pojam, ako su na promer intrigantni, smešni ili eksplozivni.

Još jedna važna napomena za kraj! Svaki naslov treba da je jedinstven, tj da se odnosi na samo jednu stranicu sajta. Nemojte nipošto duplirati naslove na dve ili više stranica.