Optimizacija sajtova Beograd
Optimizacija sajtova u nekoliko koraka
Optimizacija sajtova je jedini način da istaknete vaš sajt radi postizanja bolje pozicije na Google-u
što će vam omogućiti veću posetu sajtu, a samim tim i veću zaradu
Kada je u pitanju optimizacija sajtova Beograd nudi veliki izbor firmi koje rade ovu vrstu usluge. Sa druge strane što se tiče optimizacije sajta Beograd je u isto vreme i najveći grad pa je samim tim je i optimizacija sajtova u Beogradu najteža zbog ogromne konkurencije.
Sajt koji ste postavili je lep, dobro urađen, dopada vam se, ali je problem što nema dovoljno posetilaca. Kako da povećate posećenost vašeg web sajta za nekoliko nedelja?
Odgovor na to pitanje je Optimizacija Sajtova – SEO
Postavili ste sami svoj sajt, atraktivan je, koristan, sadrži sve ono što ste prethodno zamislili i sve što je potrebno za vaš biznis. Posetioci pronalaze na vašem web sajtu važne informacije o vašoj kompaniji i poslu kojim se bavite, vaše proizvode, usluge i kontakte. Isplatili ste dogovorenu sumu novca dizajneru i programeru i sa ovim je projekat završen.
Postoji samo jedan problem, malo je posetilaca na sajtu koji putem pretrage na Googlu dolaze do njega.
Nebrojeni broj puta sam se sreo sa istom ili sličnom situacijom. Vlasnik sajta je zadovoljan sa dizajnom i smatra da je i sa sadržajem sve u redu. Međutim nedostaje jedna karika u lancu. Osim njega niko drugi ne posećuje web sajt ili je poseta sajta sa pretraživača u jako malom obimu.
Da li se i vaš sajt nalazi u sličnoj situaciji?
Ukoliko je to vaš slučaj nastavite sa daljim čitanjem teksta
U mnogo slučajeva sajtu je potrebno samo nekoliko sitnih podešavanja koja ga odvajaju od bolje pozicije na Googlu pomoću kojih možete imati znatno veći broj poseta na sajtu.
Rešenje za ovo se zove: SEO ili optimizacija sajta za pretraživače.
Zašto je neophodna seo optimizacija sajtova?
Zato što sa malo uloženih investicija možete povećati broj posetilaca koji će naručiti vaše proizvode ili zatražiti vaše usluge.
Ukoliko vam je sajt usmeren na područje nekog drugog većeg grada u Srbiji ili je u pitanju Beograd optimizacija sajta će iziskivati više truda, znanja i ponajviše vremena. Kako vreme odmiče i raste broj sajtova u Beogradu i Srbiji samim tim optimizacija sajta postaje sve teža. Zato vas na vreme upozoravam da krenete sa optimizacijom sajtova dok je konkurencija još mala.
Posetioci se mogu takođe dovesti na sajt i skupim reklamama ili Google oglasima (ponekad je i ovo vrlo korisno i neophodno). Zašto bi ste se odrekli toliko mnogo potencijalnih posetilaca? Oni upravo na internetu traže vaše usluge i proizvode, ali ne mogu da pronađu vaš sajt zbog loše pozicije na Google-u.
U nastavku teksta ćemo pokušati da vam približimo ovaj pojam i da objasnimo šta je to optimizacija sajtova, i koliko znači za neki sajt kada je dobro odrađena optimizacija sajta.
Optimizacija sajta se sastoji od nekoliko važnih delova. Oni zajedno čine celinu i predstavljaju dobro optimizovan web sajt.
Pretraživači kao što su Google ili Yahoo se trude da svojim korisnicima ponude u rezultatima pretrage sajtove i sadržaj koji su najrelevantniji onome što je zatraženo u upitu.
Optimizacija sajta će vaš sajt pretvoriti u sredstvo za pravljenje kapitala. Nemojte dozvoliti da vaš sajt predstavlja samo ukras na internetu i nešto što postoji samo na vašoj vizit karti.
Šta je to optimizacija sajtova?
Optimizacija sajtova je postupak koji se koristi za poboljšanje vidljivosti vašeg sajta na pretraživačima. To uključuje različite strategije koje se koriste kako bi se povećala posećenost sajta preko organskih pretraživanja.
Objasnićemo vam šta je optimizacija sajtova i kako možete koristiti ovaj postupak da biste povećali vidljivost vašeg sajta na pretraživačima.
Optimizacija sajtova, poznata i kao SEO (Search Engine Optimization), je proces kojim se poboljšava kvalitet i količina poseta na vašem sajtu, preko organskih pretraživanja.
Ovo se postiže optimizacijom različitih elemenata vašeg sajta, kao što su sadržaj, ključne reči, meta opisi, naslovi, linkovi i još mnogo toga. Cilj je doći na vrh pretrage, kako bi vaš sajt bio vidljiviji i privukao veći broj posetioca.
Kako funkcioniše optimizacija sajtova?
Proces optimizacije sajtova uključuje nekoliko koraka kako bi se poboljšala vidljivost vašeg sajta na pretraživačima:
Analiza ključnih reči
Ključne riječi su jedan od najvažnijih elemenata optimizacije sajtova. One predstavljaju reči i fraze koje ljudi unose u pretraživače kako bi ljudi pronašli informacije o određenom proizvodu, usluzi ili temi. Analiza ključnih reči pomaže vam da odaberete prave ključne reči koje će biti privlačne vašim potencijalnim klijentima.
On-page optimizacija
On-page optimizacija podrazumijeva optimizaciju sadržaja vašeg sajta kako bi se poboljšala vidljivost na pretraživačima. Ovo uključuje odabir ključnih reči, optimizaciju naslova, meta opisa, slika i internih linkova.
Off-page optimizacija
Off-page optimizacija se odnosi na faktore koji su van vašeg sajta, ali koji utiču na njegovu vidljivost na pretraživačima. To uključuje link building, kreiranje kvalitetnih linkova ka vašem sajtu.
Link building
Link building je proces stvaranja kvalitetnih backlinkova, odnosno linkova koji vode na vaš sajt, sa drugih relevantnih sajtova. Ovo pomaže u poboljšanju autoriteta vašeg sajta na pretraživačima.
Praćenje i analiza
Nakon što ste implementirali optimizaciju sajtova, potrebno je pratiti njene rezultate i analizirati ih kako bi se uvidjelo koje strategije su najefikasnije. Ovo će vam pomoći da kontinuirano poboljšavate vašu online prezentaciju i postignete što bolje rezultate.
Kako koristiti optimizaciju sajtova za poboljšanje vaše online prezentacije?
Korišćenje optimizacije sajtova na pravi način može vam pomoći da povećate vidljivost vašeg sajta na pretraživačima i privučete veći broj posetilaca. Evo nekoliko saveta kako koristiti ovaj postupak za poboljšanje vaše online prezentacije:
- Analizirajte vašu ciljnu publiku i ključne reči koje bi ih mogle privući.
- Koristite on-page optimizaciju kako biste poboljšali sadržaj vašeg sajta.
- Kreirajte kvalitetne backlinkove kako bi povećali autoritet vašeg sajta na pretraživačima.
- Koristite društvene mreže kako biste promovisali vaš sajt i privukli veći broj posetilaca.
- Redovno pratite i analizirajte rezultate vaše optimizacije kako biste kontinuirano poboljšavali vašu online prezentaciju.
FAQs:
Koliko dugo traje proces optimizacije sajtova?
Proces optimizacije sajtova je kontinuiran i može trajati od nekoliko meseci do godina, u zavisnosti od konkurencije na tržištu i vašim ciljevima.
Koliko košta optimizacija sajtova?
Cena optimizacije sajtova varira u zavisnosti od vrste i obima posla koji treba obaviti, kao i o tome koliko brzo želite videti rezultate.
Da li mogu samostalno raditi optimizaciju svog sajta?
Da, možete samostalno raditi optimizaciju vašeg sajta, ali će biti potrebno vreme i trud kako biste postigli dobre rezultate. Takođe, postoje i brojni alati i agencije koje vam mogu pomoći u ovom procesu.
Optimizacija sajtova je ključni proces koji vam može pomoći da poboljšate vidljivost vašeg sajta na pretraživačima i privučete veći broj posetilaca.
Ovaj postupak se sastoji od niza tehnika koje se koriste kako bi se vaš sajt optimizirao za pretraživače i poboljšao njegov rang na SERP-u. Ključni elementi optimizacije sajtova uključuju analizu ključnih riječi, on-page optimizaciju, link building, kao i praćenje i analizu.
Korišćenje ovih tehnika može vam pomoći da postignete bolje rezultate na pretraživačima i poboljšate vašu online prisutnost. Zbog toga, ako želite poboljšati vidljivost vašeg sajta i privući veći broj posetilaca, razmislite o implementiranju optimizacije sajtova.
Optimizacija sajtova se sastoji od dva odvojena procesa
Jedan se odvija kada se počinje izrada sajta i on se naziva on page otimizacija sajtova, Drugi se nastavlja nakon postavljanja sajta na server i naziva se off page optimizacija sajta.
Da bi optimizacija sajtova pokazala svoj učinak potrebno je vreme, koje može u zavisnosti od konkurencije za pojedini pojam vezan za Vaš sajt, da bude i više meseci.
Suština je da se Vaš sajt pojavi na prvoj strani Googla i time privuče pažnju potencijalnih kupaca ili korisnika Vaših usluga. Tada se može reći da je optimizacija sajta uspešno odrađena.
Cena optimizacije sajtova | Optimizacija sajta cena
Kada je u pitanju optimizacija sajta cena može jako da varira i krajna cena optimizacije sajta će zavisiti od više faktora.
Pokušaćemo u daljnjem tekstu da vam objasnimo šta sve utiče na cene optimizacije sajtova.
Kako se formira cena optimizacije sajta ?
Da bi smo odgovorili na ovo pitanje moramo prvo da obrazložimo sam proces optimizacije nekog sajta. Optimizacija sajta se obavlja u dva odvojena procesa koji se nazivaju:
- On page optimizacija sajta
- Off page optimizacija sajta
Svaki od ova dva procesa optimizacije direktno utiču na krajnju cenu optimizacije sajtova. Ukoliko vas interesuje šta oni konkretno obuvataju, pogledajte na ovoj stranici opise voih tehnika, jer smo oba procesa detaljno opisali. Oba ovo procesa direktno utiču na dobru poziciju sajta na Guglu i jedan bez drugog ne mogu. Dobro odradjena on page i off page optimizacija dovodi vaš sajt na prvu stranu Googla.
Cena on page optimizacije sajta
Cena optimizacije sajtova direktno zavisi od broja stranica i postova na sajtu. Drugi faktor koji utiče na cenu optimizacije je obima posla na svakoj strani sajta. On page optimizacja podrazumeva uredjivanje svih elemenata koji čine jednu stranicu sajta (naslovi, tekst, meta tagovi, slike..). Kada se radi ova vrsta optimizacije sajtova cena optimizacije kreće se od 10 evra po strani sajta. Broj stranica, veličina tekstova i slika direktno utiče na obim i dužinu trajanja optimizacije pa samim tim i na krajnu cenu optimizacije sajtova.
Cena off page optimizacije sajtova
Off page optimizacija sajta je proces koji se obavlja mimo vašeg sajta. Ona ima najveći uticaj na dobru poziciju sajta na pretraživačima. Neki od najvažnijih delova off page optimizacije su: link building (izgradnja eksternih linkova ka vašem sajtu) i social share ( kreiranje profila i stranica na socijalnim mrežama). Ovaj deo optimizacije sajta zahteva dosta vremena i obiman je posao.
Zbog toga što je potrebno dosta vremena kada se radi off page optimizacija sajtova cena optimizacije se kreće od 150 evra na više na mesečnom nivou. Ovo se odnosi na sajtove koji nemaju veliku konkurenciju za oblast ili pojam za koji su vezani.
Optimizacija sajta sa malom konkurencijom uglavnom traje 2-3 meseca dok se ne postignu prvi rezultati. Ukoliko je vaš sajt vezan za pojam ili oblast koji ima veliku konkurenciju na Googlu onda cena optimizacije sajtova kreće od 200 evra mesečno i minimalno se radi 6 meseci pa na više u zavisnosti od potrebe.
Koliko košta optimizacija sajtova ?
Kao što ste pročitali kada se radi optimizacija sajtova cena zavisi od više faktora. Prilikom dogovora oko cene optimizacije sajta u obzir se uzimaju svi ovi faktori i neophodne radnje i na kraju formira krajnja cena optimizacije sajta. Koliko je optimizacija sajtova bitan proces govore i cene optimizacije u inostranstvu.
Sajt koji nije optimizovan služi samo za ukras. Optimizovan sajt vam donosi novac i nove poslove. Kada se dobro odradi optimizacija sajta cena optimizacije sajta i nije tako velika jer vam se takav sajt u kratkom roku višestruko isplati.
Održavanje | Bekap | Migracija
Održavanje sajta je niz radnji koje preduzimamo kako bi naš sajt bio sa svežim sadržajem i bezbedan, što dodatno doprinosi da optimizacija sajta bude odrađena kako treba. Sastavni deo optimizacije nekog sajta podrazumeva i njegovo konstanto održavanje i ažuriranje.
Održavanje sajtova je sledeći korak u životu vašeg sajta na internetu kada se završi izrada sajta. Kada ste u potpunosti odradili ceo sajt na red dolazi održavanje sajta. Održavanje sajtova predstavlja niz radnji koje preduzimamo kako bi vaš sajt bio u korak sa najnovijim promenama kod internet pretraživača. Održavanje sajtova može biti samo apdejt nekog teksta, slike ili plugina na sajtu, a po nekad je i obimnije i obuhvata kompletnu promenu izgleda sajta.
Koliko često se radi održavanje sajta?
Održavanje sajtova se izvodi u zavisnosti od potreba i veličine sajta na dnevnoj, nedeljnoj ili mesečnoj bazi. Ukoliko se sadržaj sajta obnavlja na dnevnoj bazi onda je neophodno takve sajtove održavati svakodnevno da ne bi kojim slučajem došlo do gubitaka dragocenih podataka. Nedeljno i mesečno održavanje sajtova omogućava vam da vaš sajt bude ispunjen svežim sadržajem i ažuriran najnovijim softwerom.
Šta dobijate održavanjem sajta?
Održavanjem sajtova poboljšavate poziciju sajta na internet pretraživačima i njegovu bezbednost. Najnovije zakrpe onemogućavaju hakerske upade i samim tim povećavaju bezbednost vašeg sajta i zaštitu dragocenih podataka na sajtu. Redovnim ažuriranjem sadržaja vašeg sajta poboljšaćete i poziciju vašeg sajta na Googlu.
Šta još spada u održavanje sajtova?
Pored obnavljanja sadžaja sajta, ažuriraja tema i plaginova u održavanje sajtova spada i redovan bekap sajta ili migracija sajta sa servera na server.
Bekap sajtova je jedna od radnji koja se preduzima u redovnom odražavanju sajta. Bekap sajta pravi rezervne kopije sajta na dnevom ili nedeljnom nivou i na taj način vas štiti od mogućih gubitaka sadržaja sajta. U svakom trenutku je moguće vratiti kompletan sadržaj sajta u slučaju hakerskog upada ili greške prilikom neke instalacije.
Migracija sajta se radi ukoliko vam je potrebna promena servera na kome se trenutno nalazi vaš sajt. U tom slučaju se vrši premeštanje kompletnog sadržaja sajta sa jednog servera na drugi. Zbog mogućnosti gubitaka svih podataka sa sajta neophodno je da ovoj posao prepustite profesionalcima.