Optimizacija sajtova Beograd

Optimizacija sajtova u nekoliko koraka

Optimizacija sajtova je jedini način da istaknete vaš sajt radi postizanja bolje pozicije na Google-u
što će vam omogućiti veću posetu sajtu, a samim tim i veću zaradu

Kada je u pitanju optimizacija sajtova Beograd nudi veliki izbor firmi koje rade ovu vrstu usluge. Sa druge strane što se tiče optimizacije sajta Beograd je u isto vreme i najveći grad pa je samim tim je i optimizacija sajtova u Beogradu najteža zbog ogromne konkurencije.

Sajt koji ste postavili je lep, dobro urađen, dopada vam se, ali je problem što nema dovoljno posetilaca. Kako da povećate posećenost vašeg web sajta za nekoliko nedelja?

Odgovor na to pitanje je Optimizacija Sajtova – SEO

Postavili ste sami svoj sajt, atraktivan je, koristan, sadrži sve ono što ste prethodno zamislili i sve što je potrebno za vaš biznis. Posetioci pronalaze na vašem web sajtu važne informacije o vašoj kompaniji i poslu kojim se bavite, vaše proizvode, usluge i kontakte. Isplatili ste dogovorenu sumu novca dizajneru i programeru i sa ovim je projekat završen.

Postoji samo jedan problem, malo je posetilaca na sajtu koji putem pretrage na Googlu dolaze do njega.

Nebrojeni broj puta sam se sreo sa istom ili sličnom situacijom. Vlasnik sajta je zadovoljan sa dizajnom i smatra da je i sa sadržajem sve u redu. Međutim nedostaje jedna karika u lancu. Osim njega niko drugi ne posećuje web sajt ili je poseta sajta sa pretraživača u jako malom obimu.

Da li se i vaš sajt nalazi u sličnoj situaciji?

Ukoliko je to vaš slučaj nastavite sa daljim čitanjem teksta

U mnogo slučajeva sajtu je potrebno samo nekoliko sitnih podešavanja koja ga odvajaju od bolje pozicije na Googlu pomoću kojih možete imati znatno veći broj poseta na sajtu.

Rešenje za ovo se zove: SEO ili optimizacija sajta za pretraživače.

Zašto je neophodna seo optimizacija sajtova?

Zato što sa malo uloženih investicija možete povećati broj posetilaca koji će naručiti vaše proizvode ili zatražiti vaše usluge.

Ukoliko vam je sajt usmeren na područje nekog drugog većeg grada u Srbiji ili je u pitanju Beograd optimizacija sajta će iziskivati više truda, znanja i ponajviše vremena. Kako vreme odmiče i raste broj sajtova u Beogradu i Srbiji samim tim optimizacija sajta postaje sve teža. Zato vas na vreme upozoravam da krenete sa optimizacijom sajtova dok je konkurencija još mala.

Posetioci se mogu takođe dovesti na sajt i skupim reklamama ili Google oglasima (ponekad je i ovo vrlo korisno i neophodno). Zašto bi ste se odrekli toliko mnogo potencijalnih posetilaca? Oni upravo na internetu traže vaše usluge i proizvode, ali ne mogu da pronađu vaš sajt zbog loše pozicije na Google-u.

U nastavku teksta ćemo pokušati da vam približimo ovaj pojam i da objasnimo šta je to optimizacija sajtova, i koliko znači za neki sajt kada je dobro odrađena optimizacija sajta.

Optimizacija sajta se sastoji od nekoliko važnih delova. Oni zajedno čine celinu i predstavljaju dobro optimizovan web sajt.

Pretraživači kao što su Google ili Yahoo se trude da svojim korisnicima ponude u rezultatima pretrage sajtove i sadržaj koji su najrelevantniji onome što je zatraženo u upitu.

Optimizacija sajta će vaš sajt pretvoriti u sredstvo za pravljenje kapitala. Nemojte dozvoliti da vaš sajt predstavlja samo ukras na internetu i nešto što postoji samo na vašoj vizit karti.

Šta je to optimizacija sajtova?

Optimizacija sajtova je postupak koji se koristi za poboljšanje vidljivosti vašeg sajta na pretraživačima. To uključuje različite strategije koje se koriste kako bi se povećala posećenost sajta preko organskih pretraživanja.

Objasnićemo vam šta je optimizacija sajtova i kako možete koristiti ovaj postupak da biste povećali vidljivost vašeg sajta na pretraživačima.

Optimizacija sajtova, poznata i kao SEO (Search Engine Optimization), je proces kojim se poboljšava kvalitet i količina poseta na vašem sajtu, preko organskih pretraživanja.

Ovo se postiže optimizacijom različitih elemenata vašeg sajta, kao što su sadržaj, ključne reči, meta opisi, naslovi, linkovi i još mnogo toga. Cilj je doći na vrh pretrage, kako bi vaš sajt bio vidljiviji i privukao veći broj posetioca.

Kako funkcioniše optimizacija sajtova?

Proces optimizacije sajtova uključuje nekoliko koraka kako bi se poboljšala vidljivost vašeg sajta na pretraživačima:

Analiza ključnih reči

Ključne riječi su jedan od najvažnijih elemenata optimizacije sajtova. One predstavljaju reči i fraze koje ljudi unose u pretraživače kako bi ljudi pronašli informacije o određenom proizvodu, usluzi ili temi. Analiza ključnih reči pomaže vam da odaberete prave ključne reči koje će biti privlačne vašim potencijalnim klijentima.

On-page optimizacija

On-page optimizacija podrazumijeva optimizaciju sadržaja vašeg sajta kako bi se poboljšala vidljivost na pretraživačima. Ovo uključuje odabir ključnih reči, optimizaciju naslova, meta opisa, slika i internih linkova.

Off-page optimizacija

Off-page optimizacija se odnosi na faktore koji su van vašeg sajta, ali koji utiču na njegovu vidljivost na pretraživačima. To uključuje link building, kreiranje kvalitetnih linkova ka vašem sajtu.

Link building

Link building je proces stvaranja kvalitetnih backlinkova, odnosno linkova koji vode na vaš sajt, sa drugih relevantnih sajtova. Ovo pomaže u poboljšanju autoriteta vašeg sajta na pretraživačima.

Praćenje i analiza

Nakon što ste implementirali optimizaciju sajtova, potrebno je pratiti njene rezultate i analizirati ih kako bi se uvidjelo koje strategije su najefikasnije. Ovo će vam pomoći da kontinuirano poboljšavate vašu online prezentaciju i postignete što bolje rezultate.

Kako koristiti optimizaciju sajtova za poboljšanje vaše online prezentacije?

Korišćenje optimizacije sajtova na pravi način može vam pomoći da povećate vidljivost vašeg sajta na pretraživačima i privučete veći broj posetilaca. Evo nekoliko saveta kako koristiti ovaj postupak za poboljšanje vaše online prezentacije:

  • Analizirajte vašu ciljnu publiku i ključne reči koje bi ih mogle privući.
  • Koristite on-page optimizaciju kako biste poboljšali sadržaj vašeg sajta.
  • Kreirajte kvalitetne backlinkove kako bi povećali autoritet vašeg sajta na pretraživačima.
  • Koristite društvene mreže kako biste promovisali vaš sajt i privukli veći broj posetilaca.
  • Redovno pratite i analizirajte rezultate vaše optimizacije kako biste kontinuirano poboljšavali vašu online prezentaciju.

FAQs:

Koliko dugo traje proces optimizacije sajtova?

Proces optimizacije sajtova je kontinuiran i može trajati od nekoliko meseci do godina, u zavisnosti od konkurencije na tržištu i vašim ciljevima.

Koliko košta optimizacija sajtova?

Cena optimizacije sajtova varira u zavisnosti od vrste i obima posla koji treba obaviti, kao i o tome koliko brzo želite videti rezultate.

Da li mogu samostalno raditi optimizaciju svog sajta?

Da, možete samostalno raditi optimizaciju vašeg sajta, ali će biti potrebno vreme i trud kako biste postigli dobre rezultate. Takođe, postoje i brojni alati i agencije koje vam mogu pomoći u ovom procesu.

Optimizacija sajtova je ključni proces koji vam može pomoći da poboljšate vidljivost vašeg sajta na pretraživačima i privučete veći broj posetilaca.

Ovaj postupak se sastoji od niza tehnika koje se koriste kako bi se vaš sajt optimizirao za pretraživače i poboljšao njegov rang na SERP-u. Ključni elementi optimizacije sajtova uključuju analizu ključnih riječi, on-page optimizaciju, link building, kao i praćenje i analizu.

Korišćenje ovih tehnika može vam pomoći da postignete bolje rezultate na pretraživačima i poboljšate vašu online prisutnost. Zbog toga, ako želite poboljšati vidljivost vašeg sajta i privući veći broj posetilaca, razmislite o implementiranju optimizacije sajtova.

Optimizacija sajtova se sastoji od dva odvojena procesa

Jedan se odvija kada se počinje izrada sajta i on se naziva on page otimizacija sajtova, Drugi se nastavlja nakon postavljanja sajta na server i naziva se off page optimizacija sajta.

Da bi optimizacija sajtova pokazala svoj učinak potrebno je vreme, koje može u zavisnosti od konkurencije za pojedini pojam vezan za Vaš sajt, da bude i više meseci.

Suština je da se Vaš sajt pojavi na prvoj strani Googla i time privuče pažnju potencijalnih kupaca ili korisnika Vaših usluga. Tada se može reći da je optimizacija sajta uspešno odrađena.

Zašto je on page optimizacija sajtova toliko važna?

On page optimizacija sajta je jedan od prvih koraka kada je u pitanju SEO optimizacija sajtova. Za neke od osnovnih stvari vezanih za on page optimizaciju sajtova neće vam biti potrebno više od sat vremena. Postizanje dobrog rangiranja na pretraživačima nije laka stvar. Pretraživači postaju sve pametniji, tako da će vam za postizanje dobre pozicije trebati više od dobrog sadržaja na sajtu.

Pored toga što će vam to doneti dobro rangiranje vašeg sajta, nego ćete na taj način i poboljšati izgled i čitljivost vaše web stranice za posetioce sajta. Ovde ćemo vam predstaviti neke od osnovnih tehnika ranking faktora on page optimizacije sajta. Pokušajte neke od njih (možda i sve) da primenite na vašem sajtu i na taj način da poboljšate poziciju sajta.

On Page Optimizacija Sajta – Kako optimizovati svoj web sajt za bolju vidljivost?

On Page Optimizacija Sajta je ključna za bolju vidljivost vašeg web sajta na pretraživačima. Pročitajte ovaj članak da biste saznali kako optimizovati svoju stranicu i povećati svoju online prisutnost.

Sve veći broj ljudi traži informacije na internetu, što znači da je za bilo koju vrstu posla bitno da ima dobru online prezentaciju. On Page Optimizacija Sajta je ključna za bolju vidljivost vašeg web sajta na pretraživačima i za privlačenje novih posetilaca. U ovom članku ćemo istražiti neke ključne faktore za optimizaciju vašeg web sajta za pretraživače i poboljšanje vaše online prisutnosti.

On Page Optimizacija Sajta

Kada govorimo o optimizaciji vašeg web sajta, postoje dve vrste optimizacije: On Page Optimizacija Sajta i Off Page Optimizacija Sajta. On Page Optimizacija Sajta obuhvata optimizaciju vašeg web sajta i njegovih elemenata za pretraživače. Off Page Optimizacija Sajta obuhvata sve što radite van vašeg web sajta, kao što su link building, društvene mreže i sl. U ovom članku ćemo se usredsrediti na On Page Optimizaciju Sajta.

Ključni faktori On Page Optimizacije Sajta

Postoji nekoliko ključnih faktora za On Page Optimizaciju Sajta koji mogu uticati na vašu online prisutnost i vidljivost. Ovo su neki od najvažnijih faktora:

Ključne reči i sinonimi

Ključne reči su veoma važne za On Page Optimizaciju Sajta. Ključne reči su reči koje ljudi koriste da bi pronašli vaš web sajt na pretraživačima. Ključne reči treba koristiti na vašem web sajtu, ali ne i u prevelikom broju. Korišćenje previše ključnih reči može izazvati negativan uticaj na vašu online poziciju.

Sadržaj web stranice ili posta na blogu treba da je prilagodjen i čitaocu i pretraživačima. U tekstu treba na nekoliko mesta ubaciti ključne reči i sinonime tih reči, ali ne treba preterivati u tome. Mora postojati ravnoteža izmedju ključnih reči i ostatka teksta. Neki od pluginova za SEO (Yoast) vam omogućavaju da pratite koliko je procentualno zastupljena ključna reč koju ste izabrali u tekstu koji pišete. Zapamtite da preveliki broj ključnih reči u tekstu dovodi od pre-optimizacije što Goolge drastično kažnjava.

Naslovi i podnaslovi

Vaši naslovi i podnaslovi su važni za On Page Optimizaciju Sajta. Naslovi i podnaslovi trebaju biti jasni i informativni, ali istovremeno i privlačni za čitaoce. Naslov H1 treba da sadrži ključnu reč, dok se podnaslovi mogu koristiti za dodatno naglašavanje ključnih reči.

Najbitniji element on page optimizacije je naslov. On treba da je kratak (najviše 55-60 karaktera), ali da bude u njemu sažeto sve što opisuje stranicu. To je ono što ljudi prvo uoče u rezultatima pretrage, pa je to razlog više da bude dovoljno privlačan za posetioca da klikne nebi li saznao nešto više o onome što nudite. Takodje treba da bude optimizovan i za pretraživače radi dobrog rangiranja. Dobar naslov u sebi sadrži ključnu reč vezanu za tu stranicu sajta.

URL adrese

Vaša URL adresa takođe može uticati na On Page Optimizaciju Sajta. URL adresa bi trebala biti kratka i informativna, da sadrži ključne reči. Takođe je važno da URL adresa bude jednostavna za čitanje i da se lako pamti.

Meta opis

Meta opis je kratki opis vaše web stranice koji se prikazuje ispod naslova vaše stranice na pretraživačima. Meta opis bi trebao biti informativan i da sadrži ključne reči. Dobro napisan meta opis može privući veći broj posetioca na vašu web stranicu.

Kvalitetan sadržaj

Kvalitetan sadržaj je ključan za On Page Optimizaciju Sajta. Vaš sadržaj treba biti informativan i zanimljiv za vaše posetioce, a istovremeno treba da sadrži ključne reči. Kvalitetan sadržaj može povećati vašu online prisutnost i privući više posetioce na vašu web stranicu.

Brzina učitavanja stranice

Brzina učitavanja stranice je takođe važan faktor za On Page Optimizaciju Sajta. Vaš web sajt treba biti bra i učitavati se u roku od nekoliko sekundi. Sporo učitavanje stranice može negativno uticati na vašu poziciju na internetu i izazvati veći broj napuštanja vaše stranice što negativno utiče na SEO.

Kako optimizovati svoju web sajt za On Page Optimizaciju Sajta?

  • Koristite ključne riječi, ali ne i preterano
  • Naslov H1 bi treba da sadrži ključnu reč
  • Koristite kratke i informativne URL adrese
  • Napišite dobar meta opis koji sadrži ključne reči
  • Pišite kvalitetan sadržaj koji je informativan i zanimljiv
  • Brzina učitavanja stranice je važna, proverite brzinu učitavanj vaše stranice

FAQs:

Koliko često bih trebao koristiti ključne reči na svojoj web stranici?

Ključne reči bi trebale biti prisutne na vašoj web stranici, ali ne i preterano. Koristite ih prirodno i u skladu sa sadržajem vaše web stranice.

Kako mogu proveriti brzinu učitavanja moje web stranice?

Postoji nekoliko alata koje možete koristiti za proveru brzine učitavanja vaše web stranice, kao što su Google PageSpeed Insights, GTmetrix i Pingdom. Ovi alati će vam pružiti detaljne informacije o brzini učitavanja vaše web stranice, kao i o tome koje faktore trebate poboljšati kako biste ubrzali učitavanje stranice.

On Page Optimizacija Sajta je ključna za poboljšanje vaše online prisutnosti i privlačenje većeg broja posetica na vaš web sajt.

Ključni elementi za On Page Optimizaciju Sajta uključuju korištenje ključnih reči, naslova H1, kratkih i informativnih URL adresa, dobrog meta opisa, kvalitetnog sadržaja i brze brzine učitavanja stranice.

Korištenjem ovih tehnika, možete optimizovati svoj web sajt za pretraživače i poboljšati svoju poziciju na internetu.

Meta Tag Optimizacija

Optimizacija meta tagova je izgubila na značaju ali nije na odmet da se kaže par reči. Ono što je bitno reći vezano za meta tagove je da tu napišete najviše dve rečenice (do 160 karaktera zajedno sa razmacima) koje će biti povezane sa naslovom i koje će privući posetioca da klikne na vaš link radi više informacija. Pišite ih za ljude, ne za pretraživače!

Šta to znači? Nemojte ih pretrpati sa ključnim rečima, Google ih ionako ignoriše. Opišite ukratko čime se bavite koristeći na pravi način ključne reči za vaš sajt.

Optimizacija HTML Tagova

Kao i u novinskom članku važno je izdvojiti i podeliti neki tekst na web sajtu na pojedine delove. Sastavni delovi jedne stranice vašeg sajta bi bili naslov, podnaslovi, tekst i neki sadržaj (slika, video, audio..). Neke delove teksta možete izdvojiti tako što ćete ih boldovati, iskositi (italic) ili staviti pod navodnike (quote). H1 bi bio naslov vaše stranice stoga je i najvažniji, a h2, h3 su podnaslovi vašeg teksta na stranici. Možete ih koristiti za definisanje naslova stranica, postova ili izdvajanja važnih delova vaše stranice sajta.

Optimizacija linkova

U tekstu koristite ankor tekst (tekst koji je link ka nekoj stranici) i njime povežite vašu stranicu sa nekom drugom relevantnom stranicom na vašem sajtu ili sa nekim drugim sajtom.

Nemojte koristiti pojmove kao npr “klikni ovde” ili “čitaj dalje” već neku ključnu reč bitnu za optimizaciju vašeg sajta.

Evo konkretnog primera jednog pravilno urađenog unutrašnjeg linka (sa ove stranice na drugu) na mom sajtu: Izrada sajtova Beograd

Optimizacija slika

Ako se vaš sajt ima puno slika, morate ih optimizovati takođe jer ih pretraživačei ne mogu “pročitati”. Ljudi vide sliku i znaju šta je na njoj, a pretraživačima to morate predočiti optimizacijom slika. To ćete učiniti ubacivanjem opisnog teksta u alt tag slike (opis slike u par reči) i davanjem odgovarajućeg naslova slikama koji može biti isti ili sličan alt tagu..

Nadam se da će vam ova kratka uputstva o on page optimizaciji sajta biti od koristi. On page optimizacija web sajta je samo jedan od procesa u postupku izrade sajtova, ali zato veoma bitan. Pokušajte nešto od toga sami da primenite u buduće na vašem sajtu i sigurno će vam se isplatiti.

optimizacija sajtova

Optimizacija sajta za Google

Optimizacija sajta za Google se radi da bi se sajt našao na prve 2-3 stranice Googla. Sve preko toga je zanemarljivo. Iz prostog razloga što prosečan korisnik interneta u svojoj pretrazi ne ide dalje od treće strane.

Optimizacija sajtova za pretraživače znači da u potpunosti optimizujete svoj sajt na najefikasniji način. A sve to u cilju da vas Google prikaže na prvim stranama pretrage svaki put kada koristite osnovne ključne reči za pretragu u vašoj oblasti ili industriji.

Ako je Vaš sajt u potpunosti optimizovan, možete povećati svoje šanse da se nađete na listingu ispred kompanije koja nije optimizovala njihov sajt. Dobro odrađena optimizacija sajta za Google postaviće ga visoko u pretrazi i time omogućiti veći broj posetilaca Vašeg sajta.

Optimizacija sajta prema zahtevima pretraživača je dugotrajan proces. Optimizacija iziskuje konstantno praćenje i informisanje o novostima vezanim za SEO. Pored mnogobrojnih elemenata koji čine optimizaciju sajta, kao najbitniji se izdvaja sadržaj na sajtu. Sadržaj sajta mora prvenstveno biti unikatan (a ne kopiran odnekud) i informativnog karaktera.

Odabir ključnih reči i njihov raspored u tekstu je tek u drugom planu. Ono što je važno za sajt je da izgleda pristojno i da ima dobru poziciju na pretraživacima za ključne reči vezane za temu sajta.

Šta vam znači sajt koji izgleda vrhunski (ukoliko to nije za Vas najbitnije) ako taj sajt ne radi ono za šta je napravljen, a to je da privuče nove korisnike vaših usluga ili kupce vaših proizvoda. Zato je neophodno kada se završi izrada sajta da se na pravi način odradi i SEO ili optimizacija sajta za Google.

Off Page Optimizacija Sajta – Ključ Za Uspešan Online Biznis

Off page optimizacija sajta je važan faktor za uspjeh vašeg online biznisa. Pokušaćemo da vam objasnimo šta je off page optimizacija sajta, zašto je važna i kako je primeniti.

Off page optimizacija sajta je skup aktivnosti koje se provode van samog sajta, a koje imaju za cilj poboljšanje njegove vidljivost na pretraživačima. Ova vrsta optimizacije obuhvata sve što radimo van vašeg sajta kako bismo privukli posetioce i poboljšali njegovu poziciju na pretraživačima. Off page optimizacija sajta je jednako važna kao i on page optimizacija sajta, te ćemo u nastavku članka objasniti zašto je to tako.

Zašto je off page optimizacija sajta važna?

Off page optimizacija sajta je važna jer je to jedan od ključnih faktora za uspeh vašeg online biznisa. Kada radite off page optimizaciju sajta, radite na poboljšanju reputacije vašeg sajta na internetu. To znači da radite na poboljšanju njegove popularnosti, autoriteta i poverenja. Kada vaš sajt ima dobru reputaciju, to znači da će biti bolje rangiran na Google-u. Takođe, kada vaš sajt ima dobru reputaciju, ljudi će ga lakše pronaći i imati više poverenja u njega.

Kako primeniti off page optimizaciju sajta?

Postoje mnoge aktivnosti koje se mogu primenjivati u off page optimizaciji sajta. Neke od najčešćih aktivnosti su:

Izgradnja kvalitetnih backlinkova – Backlinkovi su veze koje vode sa drugih web sajtova na vašu stranicu. Kada imate kvalitetne backlinkove, to ukazuje na to da vaš sadržaj ima vrednost i da je pouzdan. To je jedan od najvažnijih faktora za rangiranje na pretraživačima.

Gradjenje linkova ka web sajtu je osnovni način off page optimizacije. To je moguće postići ciljanim ključnim rečima koje se odnose na sadržaj stranice sajta za koju radimo optimizaciju.

To za rezultat ima povećanje popularnosti i ugleda vašeg web sajta kod pretraživača. Link building je metod kojim se povećava broj dolaznih linkova ka vašem sajtu koji na taj način usmeravaju i povećavaju promet na sajtu. Broj linkova ka sajtu i dalje je jedan od najvažnijih u optimizaciji sajta. Ali je mnogo bitniji kvalitet i relevantnost tih linkova nego sam njihov broj.

Ukoliko neki link ka vašem sajtu dolazi sa nekog uglednog web sajta koji obradjuje temu sličnu vašoj onda taj link u očima pretraživača višestruko mnogo znači u odnosu na neki link sa na primer nekog direktorijuma.

Evo par načina kako se radi off page optimizacije sajta:

  • Social bookmarking (prijava na poznate 2.0 sajtove (StumbleUpon, Digg, Delicious, My Space..)
  • Blogging (prijava na blogove i komentarisanje)
  • Razmena linkova
  • Prijava na direktorijume sajtova
  • Pisanje članaka (article submission)

Korišćenje društvenih mreža – Društvene mreže su odličan način za promociju vašeg sajta i privlačenje novih posetilaca. Kada ljudi vide da vaša stranica ima puno pratioca i interakcija, to ukazuje na njegovu popularnost i autoritet.

Korišćenje direktorijuma – Direktorijumi su online baze podataka koje sadrže informacije o web sajtovima. Kada se vaša sajt upiše u direktorijum, to može pomoći u njegovoj vidljivosti na pretraživačima.

Gostovanje na drugim sajtovima – Gostovanje na drugim sajtovima je odličan način za promociju vašeg sajta i sticanje novih posetilaca. Kada se pojavite kao gost na drugom web sajtu, to vam omogućava da dosegnete novu publiku koja inače ne bi posetila vaš sajt. Takođe, kada se vaše ime pojavljuje na drugim sajtovima, to povećava vašu online prisutnost i reputaciju.

Kreiranje kvalitetnog sadržaja – Kreiranje kvalitetnog sadržaja je ključno za off page optimizaciju sajta. Kada imate visokokvalitetan sadržaj, to će privući pažnju drugih web sajtova koji će ga možda podeliti ili linkovati na svojim stranicama. Ovo može dovesti do stvaranja kvalitetnih backlinkova i poboljšanja vaše pozicije na Google-u.

Praćenje konkurencije – Praćenje konkurencije je važno u off page optimizaciji sajta. Važno je videti šta vaši konkurenti rade kako bi poboljšali svoju poziciju na internetu i primeniti slične strategije na vašem sajtu. Takođe, praćenjem konkurencije omogućuje vam da ostanete u toku s trendovima u vašoj industriji.

FAQs:

Koje su prednosti off page optimizacije sajta?

Off page optimizacija sajta ima mnoge prednosti, uključujući poboljšanje reputacije vašeg sajta, povećanje autoriteta, popularnosti i poverenja, te poboljšanje vaše pozicije na internetu.

Kako mogu proveriti svoj off page SEO?

Postoji mnogo alata dostupnih za proveru off page SEO, uključujući Moz, Ahrefs i Majestic. Ovi alati vam omogućuju da vidite koliko backlinkova imate, koliko su kvalitetni i koje su web stranice linkovle na vaš sajt.

Koliko je važan kvalitet backlinkova u off page optimizaciji sajta?

Kvalitet backlinkova je vrlo važan u off page optimizaciji sajta. Backlinkovi koji dolaze s autoritativnih i relevantnih web sajtova imaju veću vrednost za rangiranje na pretraživačima nego backlinkovi s manje kvalitetnih sajtova.

Off page optimizacija sajta je neophodna za uspeh vašeg online biznisa. Ova vrsta optimizacije obuhvata mnoge aktivnosti koje se provode van vašeg vlastitog sajta kako biste poboljšali njegovu vidljivost i reputaciju.

Kvalitetni backlinkovi su ključan faktor u off page optimizaciji sajta, ali treba imati na umu da kvalitet sadržaja na sajtu takođe igra važnu ulogu u privlačenju posetilaca i povećanju reputacije vašeg sajta.

Gostovanje na drugim relevantnim sajtovima može biti izvrstan način za promociju vašeg sajta i sticanje novih posetilaca, a praćenje konkurencije vam omogućuje da ostanete u toku s trendovima u vašoj industriji.

Ukratko, off page optimizacija sajta je neophodna za poboljšanje vaše online prisutnosti i reputacije. Kako biste postigli uspeh, važno je provoditi različite aktivnosti koje povećavaju kvalitet vašeg sajta i privlače pažnju drugih web sajtova.

Izrada sajtova je kompleksan proces koji obuhvata i niz radnji van samog sajta. Off page optimizacija sajta izgradnjom backlinkova je jedna od njih. Off Page SEO optimizacija web sajtova odnosi se na drugu vrstu SEO optimizacije sajta koja za cilj ima to da se sajt pojavljuje za odredjene ključne reči na prvim stranicama pretraživača (Google, Yahoo, Bing).

Ovu vrstu optimizacije sajta je preporučljivo da rade profesionalci kako bi se izvukli maksimalni rezultati za što kraće vreme. Skoro je nemoguće postići bilo kakvo rangiranje za neku ključnu reč bez puno posla na off page optimizaciji web sajta.

Koliko traje off page optimizacija sajta?

Izgradnja linkova ka sajtu je proces koji neprestano traje. Minimum vremena potrebnog da se postignu neki rezultati je dva do tri meseca. Tek nakon toga mogu se primetiti pomaci u rangiranju sajta. Ovo je veoma delikatan proces jer zahteva vreme i ne može se odraditi “preko noći” naprotiv prekomerna izgradnja linkova u kratkom roku može dovesti do penalizovanja sajta od strane Googla.

Za dobru optimizaciju je potrebno vreme i kvaliteni linkovi sa relevantnih sajtova. Kada vaša optimizacija da rezultate i vaš sajt se dobro rangira, to će pokrenuti vašu konkurenciju koja je potisnuta vašim sajtom da i oni poprave svoju poziciju. Samim tim ste vi opet u situaciji da se borite da zadržite postignute rezultate ili da ih dodatno popravite.

Stoga optimizacija sajta izgradnjom back linkova predstavlja proces koji traje.. dogod vaš sajt postoji. Ukoliko nemate kvalitetne i relevantne linkove može se dogoditi da vaš sajt ne zauzme nikada dobru poziciju na Google-u. Link building je najteži način optimizacije sajta koji zahteva dosta vremena i upornosti, ali i donosi prave rezultate. Zbog svega ovoga taj posao ipak treba prepustiti profesionalcima.

Ukoliko želite da izvučete maksimum iz vašeg web sajta, off page optimizacija sajta je nešto što se podrazumeva.

Cena optimizacije sajtova | Optimizacija sajta cena

Kada je u pitanju optimizacija sajta cena može jako da varira i krajna cena optimizacije sajta će zavisiti od više faktora.

Pokušaćemo u daljnjem tekstu da vam objasnimo šta sve utiče na cene optimizacije sajtova.

Kako se formira cena optimizacije sajta ?

Da bi smo odgovorili na ovo pitanje moramo prvo da obrazložimo sam proces optimizacije nekog sajta. Optimizacija sajta se obavlja u dva odvojena procesa koji se nazivaju:

  • On page optimizacija sajta
  • Off page optimizacija sajta

Svaki od ova dva procesa optimizacije direktno utiču na krajnju cenu optimizacije sajtova. Ukoliko vas interesuje šta oni konkretno obuvataju, pogledajte na ovoj stranici opise voih tehnika, jer smo oba procesa detaljno opisali. Oba ovo procesa direktno utiču na dobru poziciju sajta na Guglu i jedan bez drugog ne mogu. Dobro odradjena on page i off page optimizacija dovodi vaš sajt na prvu stranu Googla.

Cena on page optimizacije sajta

Cena optimizacije sajtova direktno zavisi od broja stranica i postova na sajtu. Drugi faktor koji utiče na cenu optimizacije je obima posla na svakoj strani sajta. On page optimizacja podrazumeva uredjivanje svih elemenata koji čine jednu stranicu sajta (naslovi, tekst, meta tagovi, slike..). Kada se radi ova vrsta optimizacije sajtova cena optimizacije kreće se od 10 evra po strani sajta. Broj stranica, veličina tekstova i slika direktno utiče na obim i dužinu trajanja optimizacije pa samim tim i na krajnu cenu optimizacije sajtova.

Cena off page optimizacije sajtova

Off page optimizacija sajta je proces koji se obavlja mimo vašeg sajta. Ona ima najveći uticaj na dobru poziciju sajta na pretraživačima. Neki od najvažnijih delova off page optimizacije su: link building (izgradnja eksternih linkova ka vašem sajtu) i social share ( kreiranje profila i stranica na socijalnim mrežama). Ovaj deo optimizacije sajta zahteva dosta vremena i obiman je posao.

Zbog toga što je potrebno dosta vremena kada se radi off page optimizacija sajtova cena optimizacije se kreće od 150 evra na više na mesečnom nivou. Ovo se odnosi na sajtove koji nemaju veliku konkurenciju za oblast ili pojam za koji su vezani.

Optimizacija sajta sa malom konkurencijom uglavnom traje 2-3 meseca dok se ne postignu prvi rezultati. Ukoliko je vaš sajt vezan za pojam ili oblast koji ima veliku konkurenciju na Googlu onda cena optimizacije sajtova kreće od 200 evra mesečno i minimalno se radi 6 meseci pa na više u zavisnosti od potrebe.

Koliko košta optimizacija sajtova ?

Kao što ste pročitali kada se radi optimizacija sajtova cena zavisi od više faktora. Prilikom dogovora oko cene optimizacije sajta u obzir se uzimaju svi ovi faktori i neophodne radnje i na kraju formira krajnja cena optimizacije sajta. Koliko je optimizacija sajtova bitan proces govore i cene optimizacije u inostranstvu.

Sajt koji nije optimizovan služi samo za ukras. Optimizovan sajt vam donosi novac i nove poslove. Kada se dobro odradi optimizacija sajta cena optimizacije sajta i nije tako velika jer vam se takav sajt u kratkom roku višestruko isplati.

Održavanje | Bekap | Migracija

Održavanje sajta je niz radnji koje preduzimamo kako bi naš sajt bio sa svežim sadržajem i bezbedan, što dodatno doprinosi da optimizacija sajta bude odrađena kako treba. Sastavni deo optimizacije nekog sajta podrazumeva i njegovo konstanto održavanje i ažuriranje.

Održavanje sajtova je sledeći korak u životu vašeg sajta na internetu kada se završi izrada sajta. Kada ste u potpunosti odradili ceo sajt na red dolazi održavanje sajta. Održavanje sajtova predstavlja niz radnji koje preduzimamo kako bi vaš sajt bio u korak sa najnovijim promenama kod internet pretraživača. Održavanje sajtova može biti samo apdejt nekog teksta, slike ili plugina na sajtu, a po nekad je i obimnije i obuhvata kompletnu promenu izgleda sajta.

Koliko često se radi održavanje sajta?

Održavanje sajtova se izvodi u zavisnosti od potreba i veličine sajta na dnevnoj, nedeljnoj ili mesečnoj bazi. Ukoliko se sadržaj sajta obnavlja na dnevnoj bazi onda je neophodno takve sajtove održavati svakodnevno da ne bi kojim slučajem došlo do gubitaka dragocenih podataka. Nedeljno i mesečno održavanje sajtova omogućava vam da vaš sajt bude ispunjen svežim sadržajem i ažuriran najnovijim softwerom.

Šta dobijate održavanjem sajta?

Održavanjem sajtova poboljšavate poziciju sajta na internet pretraživačima i njegovu bezbednost. Najnovije zakrpe onemogućavaju hakerske upade i samim tim povećavaju bezbednost vašeg sajta i zaštitu dragocenih podataka na sajtu. Redovnim ažuriranjem sadržaja vašeg sajta poboljšaćete i poziciju vašeg sajta na Googlu.

Šta još spada u održavanje sajtova?

Pored obnavljanja sadžaja sajta, ažuriraja tema i plaginova u održavanje sajtova spada i redovan bekap sajta ili migracija sajta sa servera na server.

Bekap sajtova je jedna od radnji koja se preduzima u redovnom odražavanju sajta. Bekap sajta pravi rezervne kopije sajta na dnevom ili nedeljnom nivou i na taj način vas štiti od mogućih gubitaka sadržaja sajta. U svakom trenutku je moguće vratiti kompletan sadržaj sajta u slučaju hakerskog upada ili greške prilikom neke instalacije.

Migracija sajta se radi ukoliko vam je potrebna promena servera na kome se trenutno nalazi vaš sajt. U tom slučaju se vrši premeštanje kompletnog sadržaja sajta sa jednog servera na drugi. Zbog mogućnosti gubitaka svih podataka sa sajta neophodno je da ovoj posao prepustite profesionalcima.

Optimizacija sajtova Beograd | SEO Optimizacija sajta Beograd