Optimizacija sajtova
Profesionalno odrađena SEO optimizacija sajtova obezbediće
vašem sajtu bolju poziciju na Google pretraživaču
Optimizacija sajtova u nekoliko koraka
Optimizacija sajtova je jedini način da istaknete vaš sajt radi postizanja bolje pozicije na Google-u što će vam omogućiti veću posetu sajtu, a samim tim i veću zaradu.
Kada je u pitanju optimizacija sajtova Beograd ima veliki broj firmi koje rade ovu vrstu usluge. Sa druge strane što se tiče optimizacije sajta Beograd je u isto vreme i najveći grad pa je samim tim je i optimizacija sajtova u Beogradu najteža zbog ogromne konkurencije.
Sajt koji ste postavili je lep, dobro urađen, dopada vam se, ali je problem što nema dovoljno posetilaca. Kako da povećate posećenost vašeg web sajta za nekoliko nedelja?
Postavili ste sami svoj sajt, atraktivan je, koristan, sadrži sve ono što ste prethodno zamislili i sve što je potrebno za vaš biznis. Posetioci pronalaze na vašem web sajtu važne informacije o vašoj kompaniji i poslu kojim se bavite, vaše proizvode, usluge i kontakte. Isplatili ste dogovorenu sumu novca dizajneru i programeru i sa ovim je projekat završen.
Postoji samo jedan problem, malo je posetilaca na sajtu koji putem pretrage na Googlu dolaze do njega.
Nebrojeni broj puta sam se sreo sa istom ili sličnom situacijom. Vlasnik sajta je zadovoljan sa dizajnom i smatra da je i sa sadržajem sve u redu. Međutim nedostaje jedna karika u lancu. Osim njega niko drugi ne posećuje web sajt ili je poseta sajta sa pretraživača u jako malom obimu.
Da li se i vaš sajt nalazi u sličnoj situaciji?
Ukoliko je to vaš slučaj nastavite sa daljim čitanjem teksta..
U mnogo slučajeva sajtu je potrebno samo nekoliko sitnih podešavanja koja omogućavaju bolju poziciju na Googlu i pomoću kojih možete imati znatno veći broj poseta vašem sajtu.
Zašto je neophodna seo optimizacija sajtova?
Zato što sa malo uloženih investicija možete povećati broj posetilaca koji će naručiti vaše proizvode ili zatražiti vaše usluge.
Ukoliko vam je sajt usmeren na područje nekog drugog većeg grada u Srbiji ili je u pitanju Beograd optimizacija sajta će iziskivati više truda, znanja i ponajviše vremena. Kako vreme odmiče i raste broj sajtova u Beogradu i Srbiji samim tim optimizacija sajta postaje sve teža. Zato vas na vreme upozoravam da krenete sa optimizacijom vašeg sajta dok je konkurencija još mala.
Posetioci se mogu takođe dovesti na sajt i skupim reklamama ili Google oglasima (ponekad je i ovo vrlo korisno i neophodno). Zašto bi ste se odrekli toliko mnogo potencijalnih posetilaca? Oni upravo na internetu traže vaše usluge i proizvode, ali ne mogu da pronađu vaš sajt zbog loše pozicije na Google-u.
U nastavku teksta ćemo pokušati da vam približimo ovaj pojam i da objasnimo šta je to optimizacija sajtova, i koliko znači za neki sajt kada je dobro odrađena optimizacija sajta.
Šta je to optimizacija sajtova?
Optimizacija sajta se sastoji od nekoliko važnih delova. Oni zajedno čine celinu i predstavljaju dobro optimizovan sajt. Ovo se postiže optimizacijom različitih elemenata vašeg sajta, kao što su sadržaj, ključne reči, meta opisi, naslovi, linkovi i još mnogo toga. Cilj je doći na vrh pretrage, kako bi vaš sajt bio vidljiviji i privukao veći broj posetioca.
Analiza ključnih reči
Ključne reči su jedan od najvažnijih elemenata optimizacije sajtova. One predstavljaju reči i fraze koje ljudi unose u pretraživače kako bi pronašli informacije o određenom proizvodu, usluzi ili temi. Analiza ključnih reči pomaže vam da odaberete prave ključne reči koje će biti unete u tekstove na vašem sajtu a omogućiće ljudima prilikom pretrage da dođu do vašeg sajta.
Optimizacija sajtova se sastoji od dva odvojena procesa
Jedan se odvija kada se počinje izrada sajta i on se naziva on-page otimizacija sajtova, drugi se nastavlja nakon postavljanja sajta na server i naziva se off page optimizacija sajta. Evo ukratko opisa te dve tehnike, a u daljnjem tekstu će biti detaljo opisane.
On-page optimizacija
On-page optimizacija podrazumijeva optimizaciju sadržaja vašeg sajta kako bi se poboljšala vidljivost na pretraživačima. Ovo podrazumeva odabir ključnih reči, optimizaciju naslova, meta opisa, slika, internih linkova i svega ostalog što se nalazi na vašem sajtu.
Off-page optimizacija
Off-page optimizacija se odnosi na faktore koji su van vašeg sajta. To uključuje kreiranje kvalitetnih linklova ka vašem sajtu (link building) koji će doprineti boljoj poziciji vašeg sajta i usmeriti određenu grupu ljudi ka vašem sajtu sa socijalnih mreža, guest posting, social media marketing, i druge vrste angažovanja na poboljšanju pozicije.
Praćenje i analiza
Nakon što ste implementirali optimizaciju sajtova, potrebno je pratiti njene rezultate i analizirati ih kako bi se uvidelo koje strategije su najefikasnije. Ovo će vam pomoći da kontinuirano poboljšavate vašu pozicjiju na Googlu i postignete što bolje rezultate.
Kako koristiti optimizaciju sajtova za poboljšanje vaše pozicije?
Evo nekoliko saveta kako koristiti optimizaciju za poboljšanje pozicije vašeg sajta:
- Analizirajte vašu ciljnu publiku i ključne reči koje bi ih mogle privući.
- Koristite on-page optimizaciju kako biste poboljšali sadržaj vašeg sajta.
- Kreirajte kvalitetne backlinkove kako bi povećali autoritet vašeg sajta na pretraživačima.
- Koristite društvene mreže kako biste promovisali vaš sajt i tako privukli veći broj posetilaca.
- Redovno pratite i analizirajte rezultate vaše optimizacije kako biste kontinuirano poboljšavali vašu poziciju na pretraživačima.
Koliko dugo traje proces optimizacije sajtova?
Proces optimizacije sajtova je kontinuiran i može trajati od nekoliko meseci do nekoliko godina, u zavisnosti od konkurencije na tržištu i vaših ciljeva.
Da li mogu samostalno raditi optimizaciju svog sajta?
Da, možete samostalno raditi optimizaciju vašeg sajta, ali će biti potrebno vreme i trud kako biste postigli dobre rezultate. Takođe, postoje i brojni alati i agencije koje vam mogu pomoći u ovom procesu. Suština je da se Vaš sajt pojavi na prvoj strani Googla i time privuče pažnju potencijalnih kupaca ili korisnika Vaših usluga. Tada se može reći da je optimizacija sajta uspešno odrađena.
On Page Optimizacija Sajta
Postoji nekoliko ključnih faktora za on-page optimizaciju sajta koji mogu uticati na vašu online prisutnost i vidljivost. Ovo su neki od najvažnijih faktora:
Ključne reči i sinonimi
Ključne reči su veoma važne za on-page optimizaciju sajta. To su reči koje ljudi unose u polje za pretragu, da bi pronašli vaš sajt na pretraživačima. Njih treba rasporediti na pravi način na stranici sajta, ali ne u prevelikom broju. Korišćenje previše ključnih reči može izazvati negativan uticaj na poziciju sajta.
Sadržaj web stranice ili posta na blogu treba da je prilagođen i čitaocu i pretraživačima. U tekstu treba na nekoliko mesta ubaciti ključne reči i sinonime tih reči, ali ne treba preterivati u tome. Mora postojati ravnoteža izmedju ključnih reči i ostatka teksta. Neki od pluginova za SEO (Yoast) vam omogućavaju da pratite koliko je procentualno zastupljena ključna reč koju ste izabrali u tekstu koji pišete. Zapamtite da preveliki broj ključnih reči u tekstu dovodi od pre-optimizacije što Goolge drastično kažnjava.
Naslovi i podnaslovi
Vaši naslovi i podnaslovi su važni za on page optimizaciju. Naslovi i podnaslovi trebaju biti jasni i informativni, ali istovremeno i privlačni za čitaoce. Naslov H1 treba da sadrži ključnu reč, dok se podnaslovi mogu koristiti za dodatno naglašavanje izabranih ključnih reči.
Najbitniji element on page optimizacije je naslov. On treba da je kratak (najviše 55-60 karaktera), ali da bude u njemu sažeto sve što opisuje stranicu. To je ono što ljudi prvo uoče u rezultatima pretrage, pa je to razlog više da bude dovoljno privlačan za posetioca da klikne nebi li saznao nešto više o onome što nudite. Takođe treba da bude optimizovan i za pretraživače radi dobrog rangiranja. Dobar naslov u sebi sadrži ključnu reč vezanu za tu stranicu sajta.
URL adrese
Vaša URL adresa (https://nazivvašegsajta.com) takođe može uticati na on-page optimizaciju. URL adresa bi trebala biti kratka i informativna, da sadrži ključne reči. Takođe je važno da URL adresa bude jednostavna za čitanje i da se lako pamti.
Meta opis
Meta opis je kratak opis vaše web stranice koji se prikazuje ispod naslova vaše stranice na pretraživačima. On bi trebao biti informativan i da sadrži ključne reči. Dobro napisan meta opis služi da privuče veći broj posetioca na vaš sajt.
Kvalitetan sadržaj
Kvalitetan sadržaj je ključan za on page optimizaciju. Sadržaj na sajtu treba biti informativan i zanimljiv za vaše posetioce, a istovremeno treba da sadrži ključne reči. Kvalitetan sadržaj je ono što izdvaja vaš sajt od vaše konkurencije.
Brzina učitavanja sajta
Brzina učitavanja sajta je takođe važan faktor za optimizaciju sajta. Vaš sajt bi se trebao učitavati u roku od nekoliko sekundi. Sporo učitavanje sajta može negativno uticati na vašu poziciju na internetu i izazvati veći broj napuštanja vaše stranice što negativno utiče na SEO.
Koraci za On Page Optimizaciju Sajta
- Koristite ključne riječi, ali ne i preterano
- Naslov H1 bi treba da sadrži ključnu reč
- Koristite kratke i informativne URL adrese
- Napišite dobar meta opis koji sadrži ključne reči
- Pišite kvalitetan sadržaj koji je informativan i zanimljiv
- Brzina učitavanja stranice je važna, proverite brzinu učitavanj vaše stranice
Koliko često bih trebao koristiti ključne reči na sajtu?
Ključne reči bi trebale biti prisutne na vašem sajtu u određenoj meri. Koristite ih prirodno i u skladu sa sadržajem vašeg sajta.
Kako mogu proveriti brzinu učitavanja mog sajta?
Postoji nekoliko alata koje možete koristiti za proveru brzine učitavanja vašeg sajta, kao što su Google PageSpeed Insights, GTmetrix i Pingdom. Ovi alati će vam pružiti detaljne informacije o brzini učitavanja sajta, kao i o tome koje faktore trebate poboljšati kako biste ubrzali učitavanje.
Meta Tag Optimizacija
Optimizacija meta tagova je izgubila na značaju, ali nije na odmet da se kaže par reči. Ono što je bitno reći vezano za meta tagove je da tu napišete najviše dve rečenice (do 160 karaktera zajedno sa razmacima) koje će biti povezane sa naslovom i koje će privući posetioca da klikne na vaš link radi više informacija. Pišite ih za ljude, a ne za pretraživače! Šta to znači? Nemojte ih pretrpati sa ključnim rečima, Google ih ionako ignoriše. Opišite ukratko čime se bavite koristeći na pravi način ključne reči za vaš sajt.
Optimizacija HTML Tagova
Kao i u novinskom članku važno je izdvojiti i podeliti neki tekst na sajtu na pojedine delove. Sastavni delovi jedne stranice vašeg sajta bi bili naslov, podnaslovi, tekst i neki sadržaj (slika, video, audio..). Neke delove teksta možete izdvojiti tako što ćete ih boldovati, iskositi (italic) ili staviti pod navodnike (quote). H1 bi bio naslov vaše stranice stoga je i najvažniji, a h2, h3 su podnaslovi vašeg teksta na stranici. Možete ih koristiti za definisanje naslova stranica, postova ili izdvajanja važnih delova vaše stranice sajta.
Optimizacija linkova
U tekstu koristite ankor tekst (tekst koji je link ka nekoj stranici) i njime povežite vašu stranicu sa nekom drugom relevantnom stranicom na vašem sajtu ili sa nekim drugim sajtom. Nemojte koristiti pojmove kao npr “klikni ovde” ili “čitaj dalje” već neku ključnu reč bitnu za optimizaciju vašeg sajta.
Evo konkretnog primera jednog pravilno urađenog unutrašnjeg linka (sa ove stranice na drugu) na mom sajtu: Izrada sajtova Beograd
Optimizacija slika
Ako vaš sajt ima puno slika, morate ih optimizovati jer ih pretraživačei ne mogu “pročitati”. Ljudi vide sliku i znaju šta je na njoj, a pretraživačima to morate predočiti optimizacijom slika. To ćete učiniti ubacivanjem opisnog teksta u alt tag slike (opis slike u par reči) i davanjem odgovarajućeg naslova slikama koji može biti isti ili sličan alt tagu.
Nadam se da će vam ova kratka uputstva o on page optimizaciji sajta biti od koristi. On page optimizacija sajta je samo jedan od procesa u postupku izrade sajtova, ali zato veoma bitan. Pokušajte nešto od toga sami da primenite u buduće na vašem sajtu i sigurno će vam se isplatiti.
Optimizacija sajta za Google
Optimizacija sajta za Google se radi da bi se sajt našao na prve 2-3 stranice Googla. Sve preko toga je zanemarljivo. Iz prostog razloga što prosečan korisnik interneta u svojoj pretrazi ne ide dalje od treće strane.
Optimizacija sajtova za pretraživače znači da u potpunosti optimizujete svoj sajt na najefikasniji način. A sve to u cilju da vas Google prikaže na prvim stranama pretrage svaki put kada koristite osnovne ključne reči za pretragu u vašoj oblasti ili industriji.
Ako je Vaš sajt u potpunosti optimizovan, možete povećati svoje šanse da se nađete na listingu ispred kompanije koja nije optimizovala njihov sajt. Dobro odrađena optimizacija sajta za Google postaviće ga visoko u pretrazi.
Optimizacija sajta prema zahtevima pretraživača je dugotrajan proces. Ona iziskuje konstantno praćenje i informisanje o novostima vezanim za SEO. Pored mnogobrojnih elemenata koji čine optimizaciju sajta, kao naj bitniji se izdvaja sadržaj na sajtu. Sadržaj sajta mora prvenstveno biti unikatan (a ne kopiran odnekud) i informativnog karaktera.
Odabir ključnih reči i njihov raspored u tekstu je tek u drugom planu. Ono što je važno za sajt je da izgleda pristojno i da ima dobru poziciju na pretraživacima za ključne reči vezane za temu sajta.
Šta vam znači sajt koji izgleda vrhunski (ukoliko to nije za Vas najbitnije) ako taj sajt ne radi ono za šta je napravljen, a to je da privuče nove korisnike vaših usluga ili kupce vaših proizvoda. Zato je neophodno da se na pravi način odradi i SEO ili optimizacija sajta za Google.
Zašto je on page optimizacija sajtova toliko važna?
On page optimizacija sajta je jedan od prvih koraka kada je u pitanju SEO optimizacija sajtova. Za neke od osnovnih stvari vezanih za on page optimizaciju sajtova neće vam biti potrebno više od sat vremena. Postizanje dobrog rangiranja na pretraživačima nije laka stvar. Pretraživači postaju sve pametniji, tako da će vam za postizanje dobre pozicije trebati više od dobrog sadržaja na sajtu. Pored toga što će vam to doneti dobro rangiranje vašeg sajta, nego ćete na taj način i poboljšati izgled i čitljivost vaše stranice za posetioce sajta.
Off Page Optimizacija Sajta
Off page optimizacija sajta je važan faktor za uspjeh vašeg online biznisa. Pokušaćemo da vam objasnimo šta je off page optimizacija sajta, zašto je važna i kako je primeniti.
Off page optimizacija sajta je skup aktivnosti koje se provode van samog sajta, a koje imaju za cilj poboljšanje njegove vidljivost na pretraživačima. Off page optimizacija sajta je jednako važna kao i on page optimizacija sajta, te ćemo u nastavku članka objasniti zašto je to tako.
Zašto je off page optimizacija sajta važna?
Kada radite off page optimizaciju sajta, radite na poboljšanju reputacije vašeg sajta na internetu. To znači da radite na poboljšanju njegove popularnosti, autoriteta i poverenja. Kada vaš sajt ima dobru reputaciju, to znači da će biti bolje rangiran na Google-u, ljudi će ga lakše pronaći i imati više poverenja u njega.
Kako primeniti off page optimizaciju sajta?
Postoje mnoge aktivnosti koje se mogu primenjivati u off page optimizaciji sajta. Neke od najčešćih aktivnosti su:
- Izgradnja kvalitetnih backlinkova – Backlinkovi su veze koje vode sa drugih sajtova na vaš sajt. Kada imate kvalitetne backlinkove, to ukazuje na to da vaš sadržaj ima vrednost i da je kvalitetan. To je jedan od najvažnijih faktora za rangiranje na pretraživačima.
- Korišćenje društvenih mreža – Društvene mreže su odličan način za promociju vašeg sajta i privlačenje novih posetioca. Kada ljudi vide da vaš sajt ima puno pratioca i interakcija, to ukazuje na njegovu popularnost i autoritet.
- Korišćenje direktorijuma – Direktorijumi su online baze podataka koje sadrže informacije o sajtovima. Kada se vaša sajt upiše u direktorijum, to može pomoći u njegovoj vidljivosti na pretraživačima.
- Gostovanje na drugim sajtovima – Gostovanje na drugim sajtovima je odličan način za promociju vašeg sajta i sticanje novih posetioca. Kada se pojavite kao gost na drugom sajtu, to vam omogućava da dosegnete novu publiku koja inače ne bi posetila vaš sajt. Takođe, kada se vaše ime pojavljuje na drugim sajtovima, to povećava vašu online prisutnost i reputaciju.
- Kreiranje kvalitetnog sadržaja – Kreiranje kvalitetnog sadržaja je ključno za off page optimizaciju sajta. Kada imate visokokvalitetan sadržaj, to će privući pažnju drugih sajtova koji će ga možda podeliti ili linkovati na svojim stranicama. Ovo može dovesti do stvaranja kvalitetnih backlinkova i poboljšanja vaše pozicije na Google-u.
- Praćenje konkurencije – Praćenje konkurencije je važno u off page optimizaciji sajta. Važno je videti šta vaši konkurenti rade kako bi poboljšali svoju poziciju na internetu i primeniti slične strategije na vašem sajtu. Takođe, praćenjem konkurencije omogućuje vam da ostanete u toku s trendovima u vašoj industriji.
Koje su prednosti off page optimizacije sajta?
Off page optimizacija sajta ima mnoge prednosti, uključujući poboljšanje reputacije vašeg sajta, povećanje autoriteta, popularnosti i poverenja, te poboljšanje vaše pozicije na Googlu.
Kako mogu proveriti svoj off page SEO?
Postoji mnogo alata dostupnih za proveru off page SEO, uključujući Moz, Ahrefs i Majestic. Ovi alati vam omogućuju da vidite koliko backlinkova imate, koliko su kvalitetni i koje su web stranice linkovle na vaš sajt.
Koliko je važan kvalitet backlinkova u off page optimizaciji sajta?
Kvalitet backlinkova je vrlo važan u off page optimizaciji sajta. Backlinkovi koji dolaze s autoritativnih i relevantnih web sajtova imaju veću vrednost za rangiranje na pretraživačima nego backlinkovi s manje kvalitetnih sajtova. Kvalitetni backlinkovi su ključan faktor u off page optimizaciji sajta, ali treba imati na umu da kvalitet sadržaja na sajtu takođe igra važnu ulogu u privlačenju posetilaca i povećanju reputacije vašeg sajta. Ukratko, off page optimizacija sajta je neophodna za poboljšanje vaše online prisutnosti i reputacije. Kako biste postigli uspeh, važno je provoditi različite aktivnosti koje povećavaju kvalitet vašeg sajta i privlače pažnju drugih web sajtova.
Izrada sajtova je kompleksan proces koji obuhvata i niz radnji van samog sajta. Off page optimizacija sajta izgradnjom backlinkova je jedna od njih. Off Page SEO optimizacija web sajtova odnosi se na drugu vrstu SEO optimizacije sajta koja za cilj ima to da se sajt pojavljuje za odredjene ključne reči na prvim stranicama pretraživača (Google, Yahoo, Bing). Ovu vrstu optimizacije sajta je preporučljivo da rade profesionalci kako bi se izvukli maksimalni rezultati za što kraće vreme. Skoro je nemoguće postići bilo kakvo rangiranje za neku ključnu reč bez dugotrajnog rada na off page optimizaciji sajta.
Koliko traje off page optimizacija sajta?
Izgradnja linkova ka sajtu je proces koji neprestano traje. Minimum vremena potrebnog da se postignu neki rezultati je dva do tri meseca,ali to uveliko zavisi od konkurencije. Tek nakon toga mogu se primetiti pomaci u rangiranju sajta. Ovo je veoma delikatan proces jer zahteva vreme i ne može se odraditi “preko noći” naprotiv prekomerna izgradnja linkova u kratkom roku može dovesti do penalizovanja sajta od strane Googla.
Za dobru optimizaciju je potrebno vreme i kvaliteni linkovi sa relevantnih sajtova. Kada vaša optimizacija da rezultate i vaš sajt se dobro rangira, to će pokrenuti vašu konkurenciju koja je potisnuta vašim sajtom da i oni poprave svoju poziciju. Samim tim ste vi opet u situaciji da se borite da zadržite postignute rezultate ili da ih dodatno popravite.
Stoga optimizacija sajta izgradnjom back linkova predstavlja proces koji traje dogod vaš sajt postoji. Ukoliko nemate kvalitetne i relevantne linkove može se dogoditi da vaš sajt ne zauzme nikada dobru poziciju na Google-u. Link building je najteži način optimizacije sajta koji zahteva dosta vremena i upornosti, ali i donosi prave rezultate.
Ukoliko želite da izvučete maksimum iz vašeg web sajta, off page optimizacija sajta je nešto što se podrazumeva. Gradjenje linkova ka vašem sajtu je osnovni način off page optimizacije. To je moguće postići ciljanim ključnim rečima koje se odnose na sadržaj stranice sajta za koju radimo optimizaciju.
Šta je link building?
Link building je metod kojim se povećava broj dolaznih linkova ka vašem sajtu koji na taj način usmeravaju i povećavaju promet na sajtu. Broj linkova ka sajtu i dalje je jedan od najvažnijih u optimizaciji sajta. Ali je mnogo bitniji kvalitet i relevantnost tih linkova nego sam njihov broj.
Ukoliko neki link ka vašem sajtu dolazi sa nekog uglednog web sajta koji obradjuje temu sličnu vašoj onda taj link u očima pretraživača višestruko mnogo znači u odnosu na primer na neki link sa nekog direktorijuma.
Evo par načina kako se radi off page optimizacije sajta:
- Social bookmarking (prijava na poznate 2.0 sajtove (StumbleUpon, Digg, Delicious, My Space..)
- Blogging (prijava na blogove i komentarisanje)
- Razmena linkova
- Prijava na direktorijume sajtova
- Pisanje članaka (article submission)
Cena Optimizacije sajtova
Kada je u pitanju optimizacija sajta cena može jako da varira i krajna cena optimizacije sajta će zavisiti od više faktora. Pokušaćemo u daljnjem tekstu da vam objasnimo šta sve utiče na cenu optimizacije. Cena optimizacije sajtova varira u zavisnosti od vrste i obima posla koji treba obaviti, kao i koliko brzo želite videti rezultate.
Kako se formira cena optimizacije sajta ?
Da bi smo odgovorili na ovo pitanje moramo prvo da obrazložimo sam proces optimizacije nekog sajta. Optimizacija sajta se obavlja u dva odvojena procesa koji se nazivaju:
- On page optimizacija sajta
- Off page optimizacija sajta
Svaki od ova dva procesa optimizacije direktno utiču na krajnju cenu optimizacije sajtova. Ukoliko vas interesuje šta oni konkretno obuvataju, pogledajte na ovoj stranici opise ovih tehnika, jer smo oba procesa detaljno opisali. Oba ovo procesa direktno utiču na dobru poziciju sajta na Googlu i jedan bez drugog ne mogu. Dobro odradjena on page i off page optimizacija dovodi vaš sajt na prvu stranu Googla.
Cena on page optimizacije sajta
Cena optimizacije sajtova direktno zavisi od broja stranica i postova na sajtu. Drugi faktor koji utiče na cenu optimizacije je obim posla na svakoj strani sajta. On page optimizacja podrazumeva uredjivanje svih elemenata koji čine jednu stranicu sajta (naslovi, tekst, meta tagovi, slike..). Kada se radi ova vrsta optimizacije sajtova cena optimizacije se kreće od 10 evra po strani sajta pa na više. Broj stranica, veličina tekstova i slika direktno utiče na obim i dužinu trajanja optimizacije pa samim tim i na krajnju cenu optimizacije sajta.
Cena off page optimizacije sajtova
Off page optimizacija sajta je proces koji se obavlja mimo vašeg sajta. Ona ima najveći uticaj na dobru poziciju sajta na pretraživačima. Neki od najvažnijih delova off page optimizacije su: link building (izgradnja eksternih linkova ka vašem sajtu) i social share ( kreiranje profila i stranica na socijalnim mrežama). Ovaj deo optimizacije sajta zahteva dosta vremena i obiman je posao.
Zbog toga što je potrebno dosta vremena kada se radi off page optimizacija sajtova cena optimizacije za Google se kreće od 150 evra na više na mesečnom nivou. Ovo se odnosi na sajtove koji nemaju veliku konkurenciju za oblast ili pojam za koji su vezani.
Optimizacija sajta sa malom konkurencijom uglavnom traje 2-3 meseca dok se ne postignu prvi rezultati. Ukoliko je vaš sajt vezan za pojam ili oblast koji ima veliku konkurenciju na Googlu onda cena optimizacije sajtova kreće od 200 evra mesečno i minimalno se radi 6 meseci pa na više u zavisnosti od potrebe. Nakon dostizanja određenih pozicija neophodno je kontinuirano raditi na optimizaciji kako bi se održala pozicija u suprotnom vaš sajt će ponovo izgubiti poziciju na Googlu.
Kao što ste pročitali kada se radi optimizacija sajtova cena zavisi od više faktora. Prilikom dogovora oko cene optimizacije sajta u obzir se uzimaju svi ovi faktori i neophodne radnje i na kraju formira krajnja cena optimizacije sajta. Koliko je optimizacija sajtova bitan proces govore i cene optimizacije u inostranstvu.
Sajt koji nije optimizovan služi samo za ukras. Optimizovan sajt vam donosi novac i nove poslove. Kada se dobro odradi optimizacija sajta cena optimizacije sajta i nije tako velika jer vam se takav sajt u kratkom roku višestruko isplati.